پرش به محتوا
برداشت برنج آغاز شد
داره ، ابزار برداشت برنج کشاورز گیلانی است

با شروع مرداد ماه 97 ، برداشت برنج تازه  ، در شالی زارهای مختلف استان های شمالی گیلان و مازندران آغاز شده است و این برنج ها، پیشروی خود را به سمت کارخانه های شالی کوبی آغاز کرده اند.

برنج ها ، معمولا به دو شیوه دستی و کمباین درو می شوند که این دو شیوه برداشت ، تفاوت هایی را با یک دیگر دارا می باشند و هر یک از آنها ، طرفداران خاص خودش را در میان کشاورزان دارا می باشد.

برداشت دستی برنج هاشمی در روستای حسن سرا - رودسر - گیلان
برداشت دستی برنج هاشمی در روستای حسن سرا – رودسر – گیلان

 

برداشت برنج در گرمای بی سابقه

امسال، هوا در سراسر جهان، به صورت بی سابقه ای گرم شده است و شمال ایران نیز از این قاعده استثنا نیست؛ اما این گرم بودن هوا، خود باعث شده است که نگرانی کشاورزان از باریدن باران در هنگام برداشت و ضربه خوردن به محصول برنج ، کمتر بشود؛ چرا که بارش باران در زمانی که برنج ها رسیده اند، کابوس وحشتناک شالی کاران  خواهد بود.

از سوی دیگر، این گرمای هوا، تولید برنج کشت دوم را نیز کاهش خواهد داد؛ چرا که بسیاری از مناطق مازندران که در سال های گذشته ، برنج کاشت دوم می کاشتند، امسال مشکل کم آبی و بارش های کم را دارند.

برداشت برنج شیرودی در نور در کنار پارک جنگلی معروف نور (پشت تصویر)
برداشت برنج شیرودی در نور مازندران – در کنار پارک جنگلی معروف نور (پشت تصویر)

خرید برنج تازه و امسال شمال

به زودی ، سایت برنج فروش، بهترین برنج های ایرانی تازه را از شهرهای گوناگون شمال به شما ارائه خواهد داد تا بتوانید خرید برنج تازه و امسال خود را از شمال ایران به راحتی انجام بدهید.

هاشمی تازه ، دم سیاه تازه ، طارم تازه ، شیرودی تازه ، علی کاظمی تازه و طارم صدری تازه از مهم ترین و برترین برنج های شمال ایران می باشند که خواهان زیادی دارند و به راحتی ، ذایقه و رضایت شما خریداران محترم را تامین می نمایند.

دیگر نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی: چالوس، خیابان سعدی
شعبه یک: ۰۱۱۵۲۲۲۳۲۷۰
شعبه دو: ۰۱۱۵۲۲۴۷۴۱۷
همراه: ۰۹۱۱۳۹۱۴۲۱۲