پرش به محتوا

تفاوت برنج آب کش و برنج کته از نظر بو و عطر و طعمتفاوت برنج آب کش و برنج کته از نظر عطر و بو و طعم چیست؟ آیا همانند هم هست یا با یک دیگر تفاوت دارد؟ ابتدا به سراغ عطر برنج می رویم و بررسی می کنیم که از نظر عطر و بو، برنج آب کش خوش عطر تر است یا برنج کته.

 

مقایسه برنج کته و برنج آب کش از نظر عطر و بو

اگر می خواهید بدانید که برنج تان ، عطر خوبی دارد یا نه ، شیوه پخت کته را امتحان کنید ؛ چرا که در پخت کته ،  به راحتی متوجه می شوید که با برنج خوش عطری سر و کار دارید یا خیر.

برنج آب کش شده املاح بیشتری را از دست می دهد و به موازات از دست دادن این املاح، موادی که مربوط به عطر و بویش نیز می باشد نیز از دست می رود.

بنابراین برای این که بفهمید برنجی که خریده اید عطر خوبی دارد یا خیر ، حتما کته آن را نیز امتحان نمایید؛ چرا که ممکن است در پخت آب کش ، به درستی از عطر برنجی که پخته اید آگاه نشوید و گرما و حرارت آب جوش، عطر و بوی برنج تان را قربانی نماید.

 

فرق برنج آب کش و برنج کته از نظر طعم و مزه

به سادگی مشخص است که طعم و مزه برنج نیز از الگوی تفاوت عطر برنج در پخت آب کش و پخت کته پیروی می کند؛ یعنی این که برنج کته ، به دلیل آن که همراه با همان آبی که برنج در آن جوشیده شده است به دست می آید، دارای ارزش غذایی بالاتری می باشد؛ در حالی که با دور ریختن آبی که برنج آب کش شده را در آن جوشانیده اید، در واقع ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبرهای موجود در برنج را نیز تا اندازه ای دور ریخته اید.

روشن است که این ویتامین ها ، در مزه و طعم برنج نیز تاثیر دارند و طعم برنج آب کش شده را متفاوت از برنج کته می نمایند و بر آن تاثیر می گذارند.

 

آب کشی برنج: آری یا خیر؟

البته در هر دو روش پخت برنج به شیوه آب کش یا کته ، پیش از آن که آغاز به پخت نمایید ، حتما دو یا سه بار برنج را با آب سرد بشویید و آب کشی نمایید تا گرد و غباری که بر روی برنج نشسته است و یا دیگر آلودگی های موجود در هوا و محیط زندگی ، از آن زدوده بشود و همراه با پلوی شما، جوشیده و خورده نشود.

 

و حال یک سوال پایانی: آیا شما هم گلایه دارید که چرا برنج ها ، عطر و بو ندارند؟

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت برنج آب کش و برنج کته از نظر عطر و بو و طعم»

  1. سلام بله اخیرا برنج ایرانی گرفتم اما هیچ عطری ندارد هیییییچ عطری و فک میکنم برنج های پاکستانی خیلی خوش عطر و خوش خورتر هستند

    1. نویسندگان برنج فروش

      از این که چنین تجربه ای داشته اید، متاسف هستیم.
      البته این احتمال نیز وجود دارد که برنج خریداری شده به نام برنج ایرانی، جعلی بوده باشد؛ یعنی همان تقلبی یا فِیک. ضمن این که باید به یاد داشته باشید که همه انواع و ارقام برنج ایرانی، خوش عطر نیست و برخی برنج های ایرانی ، همانند “محمدی” یا “قشنگه” ، عطر ضعیفی دارند.
      به هر حال اگر در میان برنج های پاکستانی نیز برنج خوبی می بینید که شما را راضی می نماید حتما تهیه نمایید.
      ما نیز دلمان خوش است به آن جا که دل شما خوش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی: چالوس، خیابان سعدی
شعبه یک: ۰۱۱۵۲۲۲۳۲۷۰
شعبه دو: ۰۱۱۵۲۲۴۷۴۱۷
همراه: ۰۹۱۱۳۹۱۴۲۱۲