پرش به محتوا

خرید بهترین برنج های شمال ایران

دلتان می خواهد که خرید بهترین برنج های شمال ایران را داشته باشید ، اما نمی دانید که چه برنجی باید بخرید که اعلاترین و درجه یک ترین برنج شمال باشد . گیج شده اید و در میان  اسامی و نام های متنوع و ژانرها و نژاد های انواع گوناگون برنج ایرانی ، سر درگم شده اید و در گوگل جستجو کرده اید که خریدن بهترین یا عالی ترین یا برترین برنج های ایرانی شمال و حالا زل زده اید به صفحه اول آن و در میان ده پانزده لینک تبلیغاتی ای که گوگل انتخاب کرده است، دارید فکر می کنید که بر روی کدام شان کلیک کنید.

ما در همین جا به شما می گوییم که در ابتدا ، بد نیست یک نگاهی بیندازید به این که بهترین برنج های ایرانی شمال، چه برنجی هستند؛ اما در کنار آن ، می بایست به این چند نکته نیز توجه کنید که با توجه به قیمت های موجود در بازار ، چه قدر می خواهید که برای برنج خانوارتان هزینه کنید و بپردازید .

 

قیمت های بهترین و عالی ترین برنج های شمال ایران

قیمت  ها متفاوت هستند؛ قیمت های بهترین برنج های شمال در گیلان و مازندران و گلستان ، به گونه ای است که در صدر آن ، یک گروه از برنج ها قرار دارد و در پایین آن ، گروهی دیگر. اما نترسید از این که برنج ارزان، ممکن است که برنج بدی باشد و خوب نباشد؛ بلکه برعکس، ممکن است که یک موقعی ، برای یک برنجی ، هزینه کمی کنید و آن قدر از آن راضی باشید که برای برنج گرانی که در یک زمان دیگر خریداری کرده اید، آن قدر رضایت و خشنودی به دست تان نیامده باشد.

بنابراین به یاد بدارید که قیمت ها، نشان گر بهترین برنج های ایرانی شمال نیستند؛ بلکه این شما هستید که می گویید از نظر شما، این برنج ، بهترین و خوب ترین برنج است.

 

شیوه خریدن بهترین برنج ایرانی شمال

بعد شیوه خرید خودتان را مشخص کنید که می خواهید حضوری خرید کنید یا اینترنتی . اگر می خواهید حضوری خریداری کنید، به عطر و بو و ظاهر برنج و یک دست بودن آن دقت کنید که چه قدر بودار یا عطردار است؛ برنج تان را کنترل کنید که بند و شکسته دارد یا خیر. میزان شکسته دار بودن آن چه قدر است. باز هم اگر فرصت و امکانات دارید، حتما برنج را در قابلمه بپزید و امتحان کنید. سلیقه ها مختلف است؛ ممکن است در فروش یک برنج، فروشنده برنجی را پسندیده باشد که شما با پخت آن ، آن را نپسندید؛ بنابراین در خرید حضوری ، تا جایی که ممکن است از برنج، یک امتحان پخت بگیرید.

در خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی، به دلیل این که فقط می بایست به اطلاعاتی که فروشنده به شما می دهد اکتفا کنید، باز هم کمترین مقداری که ممکن است را خریداری نمایید تا بتوانید تصمیم بگیرید. اگر خوشتان آمد و آن برنج، سلیقه شما را تامین کرد، برنج تان را نگه دارید و سپس برنج اصلی را سفارش بدهید تا مطمئن شوید که برنج ای که فروشنده در بار دوم به شما خواهد داد، دقیقا همان برنجی است که در بار اول به شما داده بوده؛ یا حداقل آن که نزدیک به آن باشد.

 

کاربرد بهترین برنج های شمال ایران

از همه مهم تر هم این که مشخص کنید که برنج شما ، چه کاربردی خواهد داشت و چه کسی و در کجا آن را مصرف خواهد نمود.

اگر قرار است که نذری بدهید، یا برنج را در رستوران یا کترینگ سرو کنید، این دو تا با هم فرق می کند؛ اگر می خواهید که در بودجه برنج تان صرفه جویی کنید و قیمت و هزینه تان را پایین تر بیاورید، به نوع کاربرد برنج تان دقت کنید. شعله زرد و حلیم و آش برنج، با برنج های ارزان هم تهیه می شوند؛ در حالی که شاید برنج عروسی فرزند دلبندتان یا یک میهمانی مهم و رسمی ، با این برنج ها تامین نشود. بنابراین به کاربرد برنج تان فکر کنید تا متوجه شوید که بهترین برنج، چه برنجی است.

 

مدت زمان مصرف تان را مشخص کنید

مدت زمانی که برنج تان هم قرار است استفاده شود را مشخص کنید. یعنی این که اگر قصد دارید که برنج را برای یک سال دیگر بخواهید، به سمت خریدن برنج های امسال ( که به آن نو یا تازه یا جدید) بروید تا بتوانید برنج تان را طولانی تر نگهداری کنید و مصرف نمایید. اما اگر قصد دارید که برنج تان را خیلی زود بپزید، بهتری است که به سمت برنج های کهنه یا پارساله بروید که رطوبت شان را از دست داده اند و باب میل الان شما هستند و به راحتی هم پخته می شوند و قِلِق گیری کمتری برای پخت نیاز دارند.

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید بهترین برنج های شمال ایران»

  1. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید‌
    چرا در این مقاله اشاره ای به برنج صدری نشده؟
    یعنی دیگه کشت نمیشه یا کیفیت ندارد؟
    ممنونم

    1. در این نوشته قصد داشتیم که به نکته های مربوط به خرید بهترین برنج های ایرانی شمال ایران که در استان های شمالی موجود می باشند اشاره نماییم . بنابراین اگر به قسمت ” قیمت برنج شمال” و لینک مربوطه مراجعه نمایید، می توانید بهترین برنج ها را که برنج دمسیاه صدری نیز جزو آن می باشد را ببینید و خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی: چالوس، خیابان سعدی
شعبه یک: ۰۱۱۵۲۲۲۳۲۷۰
شعبه دو: ۰۱۱۵۲۲۴۷۴۱۷
همراه: ۰۹۱۱۳۹۱۴۲۱۲